vrijdag 13 januari 2012

Waar moet ik dan over schrijven???

Mijn 14-jarige neef moest voor maatschappijleer zijn moeder aan een diepte-interview onderwerpen.
Neef : "Welke muziek luisterde je toen je zo oud was als ik?"
Zus: "Prince, Madonna, Bon Jovi."
Neef: "Maar die leven allemaal nog!"
Au!
Hoe oud kan je in de ogen van je puberzoon zijn.
Neef was erg verbaasd dat er in de jaren '80 al kleurentelevisie en bioscopen bestonden.
En zeer teleurgesteld dat zijn moeder nooit hippie of punk is geweest.
Zus: "Nee dat was voor mijn tijd."
Neef: "Ook geen oorlog of zo? Waar moet ik dan over schrijven???"

Zuslief mailt mij haar bange vermoeden dat zij wel eens de schuld zou kunnen krijgen, mocht het cijfer voor het vraaggesprek niet al te hoog uitvallen.
Zus: "Ik was veel te gewoon in 1983."
Zus: "Alsof het mijn schuld is dat er, behalve de technologie, met mobieltjes en zo, niet zoveel veranderd is."
Zus: "Sorry, dat ik niet tijdens de hongerwinter, op mijn fiets met houten banden, links en rechts een dinosaurus ontwijkend, met blauw haar en in petticoat naar Woodstock ben geweest!" 
Je doet het als moeder ook nooit goed.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten