dinsdag 31 juli 2012

Jarig


Je zal maar jarig zijn.
Of nog niet.

Geschreven ter gelegenheid van mijn negenenveertigste verjaardag.

Onlangs uitte ik op Twitter mijn vreugde over het feit dat cabaretier Jeroen van Merwijk zijn 57e geboortedag mocht bereiken.
Omdat ik bijna gelijktijdig mijn AVA in een taart meende te moeten veranderen ontstonden er wat misverstanden.
'Hé ben je jarig?'
'Gefeliciteerd!'
'Proficiat!'
'Krijgen we nu taart?'
Met enige moeite wist ik mijn TwitterTijdlijn te overtuigen dat ik nog lang niet jarig was.
'Hé ik had gewoon zin mijn AVA te veranderen, in een AVAtaart, leuk toch?'

Op de dag dat ik daadwerkelijk verjaarde heb ik mijn AVA toch maar weer in een afbeelding van een taart veranderd.
Je mag mensen immers hun plezier niet ontzeggen, iedereen moet in tijden van crisis, oorlogen en een verregende sportzomer de kans krijgen toch nog iets te vieren te hebben.

Dat heb ik geweten.
Iedereen wordt hartelijk bedankt.
Via Twitter bereikten mij zoveel lieve wensen dat ik nauwelijks in staat was hierop te reageren, laat staan dat ik in staat was op deze dag nog een behoorlijk stuk proza te kunnen schrijven.
Daarom beperk ik me hierbij dus maar tot een selectieve bloemlezing van de reacties op mijn ´heugelijke feit' en mijn weerwoorden.

Hey taart??? Hebben we wat te vieren? Of ben je alwéér nog lang NIET jarig? ;)

Niet zo hard taart roepen Dan wordt @AndrewvBoxtel wakker en is ie zo op

GOEDE MORGEN IEDEREEN @poeetweet IS JARIG!!!! DAT WORDT TAART MET GEBAK!!

ik fluisterde zacht 'taart', ik weer niet of je t hoorde én of het overkomt zoals t bedoelt is, lief én zacht...

Iemand die zacht taart tegen je fluistert Dat gebeurt ook niet elke dag

Hey @AndrewvBoxtel ga eens mooi Heppie Burfdee zingen voor ome Karel

De TL wordt geadviseerd het geluid zachter te zetten i.v.m. verwachtte zangactiviteiten van @AndrewvBoxtel
*Karel ondanks zijn verjaardag een fijne dag wenst* #ohjanatuurlijkwelgefeliciteerd #ennogvelejareningoedegezondheid

Dankje @ruudketelaar Goh,  hoeveel goede wensen je al niet in een tweet kwijt kan

@poeetweet is jarig, zag ik. Wens 'm geluk!... Geluk! :-)

Dankjewel Heb ik nog meer om uit te delen

En sterkte en/of gefeliciteerd met van alles en nog wat. 

Heeft @AndrewvBoxtel al gezongen?
Nee? Dan ga ik zo toch nog maar eens even boodschappen doen

Hoera! Karel is jarig! Dat is #appeltaart waard en ploftaart. Nog heel veel knalfeesten gewenst in goede gezondheid tot 120! 
 
HEPPIE BIRSJDEEEJ TOEEEE JOEEEE ;-) Gefeliciteerd!!

@poeetweet Jarig! Hieperdepiep Hoera! En een dikke kus. 

@poeetweet gefeliciteerd !!! Dikke kus xxx ;)

Lang zal hij leven, lang zal hij leven, lang zal @poeetweet leven in de gloria in de gloria in de gloria... hieperdepiep hoera hoera hoera..

Dat gaat ons volgers kosten @AndrewvBoxtel

Nee mensen, het is NIET de eerste maandag van de maand, @AndrewvBoxtel zingt voor @poeetweet Excuses voor de aangerichte schade, de buurvrouw riep wat over glazuur van 't kunstgebit,geen idee wat ze bedoelde

Hopelijk ligt het niet aan mijn zangkunst of aan de taart van @poeetweet.....

Het glazuur van de taart ligt hier in ieder geval aan diggelen

Gefeliciteerd met je verjaardag Kareltje! In de naam van het Flying Spaghetti Monster, wens ik je een jaar vol mooie RT's toe!

aha het eerste wat ik zie: een jarige. Hartelijk gefeliciteerd :)

Passen de kaarsjes trouwens nog op de taart, of heb je speciaal een XXL taart moeten kopen.....

Heb een speciaal digitale AVAtaart Daar kan je net zoveel kaarsjes op zetten als je nodig acht

He, gefeliciteerd! Zijn we op dezelfde dag geboren.

Gefeliciteerd @CoosjeFanTutte Sorry Ik kreeg via twittermentions zoveel felicitaties dat ik daardoor even de bomen in het bos niet meer zag

Via e-mail: GELUKKIG NIEUW JAAR!!
Grt., C.

Onlangs vroeg men mij wat ik als verjaardagscadeau zou willen krijgen.
Een dubbelloopbuks om iedereen die volgend jaar van plan is met een Abraham langs te komen van het erf af te kunnen schieten lijkt me toch wel zeer geschikt.

Ik was de resten lipstick van al die zoenen van mijn wangen.
De overgebleven drank zuip ik zelf nog wel even op.
Liever geen bloemen en bezoek.
Je zal maar jarig wezen.

Iedereen bedankt voor alle lieve wensen die dit blogje mede mogelijk hebben gemaakt:
Lauren Marjolein Toine Ellen BarackObama 10 Elise Brenda Johan Carolien Ruud Bianca Toon Bie Lucja PremierRutte Nicole Gerda René Walter Els Rijnmeermin Bas Z Andrew PausBenedictusXVI LadyAngel Bitchfork Henny Ans Feestvarkentje Sara Jeannettte Ben Caroline Peter Eugen Chanti Esther Angel Jakob DyLan Bikkeltje Charles
en iedereen die ik onverhoopt toch nog vergeten ben.




Meer Columns, Anekdotes, Aforismen en Absurde feiten  
vindt U hier










Geen opmerkingen:

Een reactie posten