donderdag 5 juli 2012

Wilhelmina Kuttje-gedichten

Gedichten geïnspireerd door het radioprogramma RonFlonFlon van Wim T. Schippers.
Tussen 10 oktober 1984 en 30 januari 1991op Hilversum Drie uitgezonden.
Hierin maakte de dichter Wilhelmina Kuttje, met twee T-s regelmatig haar opwachting.

Gedichten opgedragen aan mijn
Helaas veel te vroeg aan RonFlonFlon
Overleden nicht Wilhelmina KuTTje jr.
Met 2 T's 
  
Uit de bundellll
'Op het Scherpst van de Schede'
(erotische poëmen) 
Kuttgedicht
  Ik vergeet nooit jouw vaaaale kaalende poes
De geur van je flamboyante flamoes
  
Uit de bundellll
'Op het Scherpst van de Schede'
(erotische poëmen)
2 X thee
Drong me aan haar op
Ze ging volgaarne mee
We dronken uit een mok
En zes uur later
Nog een tweede kopje thee

Uit de bundellll 
'Bestialitijden'
Teef
  Terwijl zij zich omkleedde 
Begon haar krolse keeshond
Mij wel zeer heus te bejegenen 

Uit de bundellll 
 'Fietsperikelen' 
Bandenpech
Zondagochtend
Lekke band geplakt
's Middags, 's Maandags, 's Dinsdags
's Woensdags nog hard
Woensdag des middags
Band weder plat
Wilhelmina Kuttje met twee t's nog aan toe!
Heb ik dat?! 

Uit de bundellll 
 'Fietsperikelen' 
Verlatingsdrang
 Toen je bij mij weg reed
Had je de wind in de rug
Zie je waarschijnlijk
Dus nooit meer terug
 
Uit de bundellll 
'Eeuwigheden' 
Dagjesmensen 
Dagjesmensen 
Weekdieren 
Maandlasten 
Kwartaalbarbaren 
Jaarcijfers 
Lustrumba's 
Millenniumdoelen

Uit de bundellll 
'Eeuwigheden' 
 Heen en weder
Uren, dagen, maanden jaren vliegen heen
Elk uur van de dag
Maand in 
Jaar uit 
Spring ik weder over mijn schaduw
 
Uit de bundellll 
'Eeuwigheden' 
KalenderKolerigheden
De tijd verstrijkt
Ik aai mijn zwarte kater
En veeg mijn gat af 
Met de laatste kalenderbladen 
Van de maand Juni

Uit de bundellll 
 'Spijzen Verteren'
Spareribs
Wrede vreetlust 
Bot gevierd
Op beenderen 
Met vlees omhuld 
 
Uit de bundellll 
 'Spijzen Verteren'
Croquet
 Slappe deegkorst 
Met ragoût gevuld 

  Uit de bundellll 
 'Spijzen Verteren'
 Fetasjisme
Geile Griekse Geitenkaasjes

Uit de bundellll 
  'Spijzen Verteren'
Vette woorden
Woorden
Druipen uit mijn bek
Lik m'n vingers erbij af

Uit de bundellll
'Scandinavische Lusten'
Møbler
Word niet echt opgewonden 
Bij t bestuderen van IKEA-catalogi  
Namen van tweepersoonsbedden
De Malm, Nyvollm noch Breivik
Spreken tot de verbeelding
Kan wellicht toch maar beter
De INGA-keukentafel nemen

Uit de bundellll 
 'Spijzen Verteren'
 Etenstijden 1
Als ik die ijsbergsla
Vanavond nog wil eten
Moet ik m nu wel uit de vriezer halen 

Uit de bundellll 
 'Spijzen Verteren'
 Etenstijden 2
Ik kook
Niet van woede
Slechts uit een buikgevoel
Van honger 

Uit de bundellll 
 'Spijzen Verteren'
  AndijvieStamp
Aardappelen, uien, spekjes, andijvie
Koken
Gaar
Rauwe andijvie toevoegen
Stampen
Eten 

Uit de bundellll 
'Vage Monologen'
Kater
 Doodgeboren zielenroerselen
Stremmen de werking van mijn brein

Uit de bundellll 
'Vage Monologen'
Sportzender
Ex-topsporter
Meldt zijn behoefte
Aan
'Een stukje ratio'
Oh Noo!
 
Uit de bundellll 
'Vage Monologen'
Inzicht
Ach
Ik zie het al
U heeft mij door
 
Uit de bundellll 
'Vage Monologen'
Genoeg
Het lijkt mij nu wel welletjes
Nietjes! 
Welletjes!
Nietjes!!!


Uit de bundelll
'Haantjesgedrag'
Q, quu le Q

Het lid van het slappe geslacht
Voelde zich als man heel wat
En toonde zijn 'ijdele delen'

'En plein Public'

Toen iedereen 112 ging mobielen
Werd le Cocq met CQ Sportif
En sneakte toch maar snel weg

'En plein Public'

Tien minuten later werd de lamlul
Door de hermandad opgepakt
En naar het bureau opgebracht

'En plein Public'

De aanklacht tegen de potloodventer
Luidde hard en was duidelijk
´En dat noemen wij hier bij de rechtbank dus een klokkenspelbespeler´

Lees ook


Meer gedichten vindt U hier
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten