zondag 15 juli 2012

Dichtersmiddag I


Dichtersmiddag
Zondag 15 juli 2012
Amsterdam Outsider Art Galerie


Zondagmiddag
Te veel dooie dichters
En te weinig drank
Ik denk dat ik me toch maar onder de levende ga begeven

Rijmschema
AA BBB CCC DD
Anonieme Alcohologrammen
Borstige Brigittes Bardot
Charmante cupjes C
Dichters dromen

Terrence
Korte opsomming van bezigheden
Entertainer, Schrijver, Performer, Acteur en Poeët
De Uitdrukking
'Druk als een klein baasje'
Lijkt mij hier wel op zijn plaats

Lennert
Het applaus 
Was iets vertraagd
Overstemde
''Dit is mijn laatste gedicht"

Dahpne
Een beetje bleu
De blos kleurde mooi 
Bij heur haar

'K werd allengs wat meliger
Van woorden
Waarvan ik het rijm reeds wist
Begon me bij de aankondiging
'Bert en Arnie'
Al af te vragen
Of dat wellicht toch niet 
'Bert en Ernie'
Zou moeten  wezen
En nog iets later 
Bij Bassie 
Waar Adriaan toch was gebleven

Ik schrijf dit met alle respect 
Voor iedereen die durft op te draven
Ben slechts een dichter van het lichte vers
Die het heel erg zwaar valt
Zijn werkjes voor te dragen
Maar dan wel vilein 
Zonder passend rijm
Meent te moeten klagen
Een poëtisch poseur 
Die met de hartelijke groeten
Van een schijnheilige Sint of zeurende piet
Zo nu en dan wel eens gedichten tweet
Wow!
Dat rijmt plots weer wel
Laat ik daar toch maar geen gewoonte van maken


Bert Schoonhoven
Wordt bedankt
Voor de gastvrijheid
Die ik heb genoten

Open podia maken elk gedicht toegankelijk
http://www.amsterdam-outsider-art.nl/


De weerslagen van andere dichtersmiddagen:
Dichtersmiddag II




Meer gedichten vindt U hier

1 opmerking:

  1. Een bijzonder fraaie samenvatting van de middag, m'n beste! Dank hiervoor. En voor het opdraven. Een volgende keer staat u zelf wellicht tussen de totempalen?

    BeantwoordenVerwijderen