woensdag 11 juli 2012

PuberteitTijden

Men spreekt heden ten dage nogal eens schande over die jeugd van tegenwoordig.
Maar neem van een overjarige knaap maar aan dat er in vroegere tijden ook geen sprake van lieverdjes was.

Ben ooit, als 16-jarig rotjoch, na een fel dispuut over de grote hoeveelheid ketchup die ik over een maaltijd meende te moeten uitstorten op mijn racefiets gestapt.

Na 150 kilometer uitrazen bereikte ik de camping waar mijn lievelingstante zich in de zomers van de jaren '70 pleegde op te houden.

Uren later bracht tante C. me weer thuis.
Nadat het ons uiteindelijk was gelukt mijn rijwiel in de kofferbak van haar Mini te proppen had ik nog meer dan genoeg tijd om spijt van dat bord spaghetti dat ik over het hoofd van mijn moeder had omgekeerd te krijgen.

Als een adolescent zich nochtans niet als klotepuber gedraagt, doet dat somtijds ook het ergste voor zijn of haar toekomst vrezen.

Als ie maar geen...wordt.
Zichzelf tenminste maar een weg baant.





.

1 opmerking:

  1. Yep. Het is pas echt mis met de maatschappij wanneer een puber zich niet meer als een puber gedraagt.

    BeantwoordenVerwijderen