woensdag 7 december 2011

Twitteringen Zesentwintig

Twitteringen
Spiegeling van de maatschappij
Zesentwintig

Vergeet alle dichtregels!
Ik hou me aan de uitzonderingen
Leve de uitzonderlingen!

Vreemde volgers
OMG ik word gefollowed door @DirectWijn
Heb ik weer iets te veel over alcoholhoudende personen getwittert?
Reply:
Vere_David David Veré
Ach joh, ik werd eens gevolgd
door een club die Definitief Ontharen heette.

Ben vandaag 2 x unfollowed
Misschien ook wel door die wijnboer die me gisteren ging volgen
Niet eens een kistje gekregen voor de eer

Bedrijven die me unfollowen
Doen dat waarschijnlijk
Om dan geen Kerstpakket te hoeven sturen
Uit dank voor de prettige relatie

Zal je zien
Hoeveel followers van aanbieders van Kerstpakketten
Mijn vorige Tweet nu gaat sorteren

Jaaaa ik word gefollowed door een kerstpakketten-bedrijf
De stelling is bewezen

Zanger en acteur Johannes Heesters is na een koortsaanval en ziekenhuisopname aan de beterende hand.
Dat liet de agent van de 107-jarige oudste actieve artiest ter wereld weten.
Heesters heeft in de voorlopig laatste wereldoorlog nog voor de Nazi´s opgetreden.
Naïef of uit opportunisme.
Het spreekwoord ´Onkruid vergaat niet´ blijkt ook voor hem te gelden.
Hij heeft inmiddels op 5 december zijn 108e verjaardag mogen vieren.
5 december is blijkbaar een goede dag om geboren te worden
Johannes Heesters wordt 108
Sinterklaas toch nog iets ouder
Zal maar niet gelijk over de heilzaamheid
Van het leven onder Generalísimo Francisco Franco beginnen

©KaterOzzy
©KaterOzzy heeft weer eens de kolder in ze kattekop
Rent als een dolle door het huis
Hé doe eens normaal beest!
Losse Reply-tjes
NicoleBus Nicole Bus
Goedemorgen!
Is dit Twitterwaardig?
Mijn #Kitten Pim heeft haar eerste drol gelegd
en geplast in de kattenbak.
Uit zichzelf.
*Happyyyy*
Reply:
©KaterOzzy vindt het zeer twitterwaardig
Dat #kitten Pim
Uit zichzelf
Haar drol gelegd
En in de kattenbak heeft geplast hoor!
Hij vond het ook zeer verstandig dat Pim
Voor deze handeling
Niet gekozen heeft
Voor een plantenbak, gootsteen of het ligbad

Als kitten ging ©KaterOzzy
Vanaf dag een
Al zelfstandig op de kattenbak
Maar geeft toch nog steeds
De voorkeur aan de zandbak
In de tuin van de buren

Vere_David David Veré
Tis ergens wel grappig.
De afgelopen maanden heb ik nog nooit zoveel politici horen zeggen:
"Er moet wel wat gebeuren."
Reply:
Een ober is iemand die bij het weglopen roept dat ie zo bij je komt
Een politicus iemand die zegt dat er wel wat moet gebeuren
marjoleinjupijn Marjolein Jupijn
pas op... want ik ben lichtontvlambaar nu
Vere_David David Veré
Ik snap het.
Buiten bereik van 25 jarigen houden.
Reply:
Licht ontvlambaar?!
Al weer aan de wijn of iets sterkers
#Flamberen
Reply:
marjoleinjupijn Marjolein Jupijn
al weer..... tssssssssssssss
Reply:
Dat tsssssss lijkt mij het gevolg
Van het afblussen
Na het flamberen

pienbetuwe PienBetuwe
Nee, vanochtend vreselijk last van opvliegers
en dan voel ik me altijd een beetje hyperventilatie-achtig.
Nu koud en moe.
Reply:
marjoleinjupijn Marjolein Jupijn
van die gordijnloodjes
in de zoom van je broekspijp naaien
... tegen de opvliegers...
Reply:
Je hoeft tegen opvliegers
Geen gordijnloodjes in zomen van broekspijpen te naaien
In broekpakken zitten ze immers toch al

Daar gaan weer een paar vrouwelijke volgers in de overgang
Waarom twitter ik dan ook van die opmerkingen
#GilledelaTouretteTweet

Heaven and Earth Productions
Brings you God the Movie
Special directors cut
Including the making of
Staring Adam and Eve Kain and Abel......

Meteorologen in Nederland en Duitsland voorspelden dat er vanaf half november een strenge winterkou in ons land zou heersen.
Is er al een gironummer geopend
Voor de slachtoffers
Van de Horrorwinter
Die ons land
Vanaf medio November heeft geteisterd
#Durftevragen

Talkradio ca. 530 v Chr.
We hebben een beller
'Ik ben het volstrekt niet eens met de Stelling van Pythagoras!'

Een Amerikaanse veilingwebsite biedt haar van Michael Jackson aan.
Online veilinghuis Gotta Have Rock and Roll verwacht dat de uit een doucheputje geviste haren van de overleden wereldster rond de vijfduizend dollar op zullen brengen.
Overigens zou er meer verdiend kunnen worden
Bij afzonderlijke verkoop van de haren
Reply:
IkBenHetEcht Johan Wiersma
Maar wie garandeert dat het echt zijn haar was,
zat vast haar van meer mensen in dat putje ;)
Reply:
Bij de aanschaf van haar van Michael Jackson
Wil ik uiteraard een DNA-test
En een echtheidscertificaat

Daklozen vissen vaak achter het net
Zijn veel geld kwijt voor een slechte slaapplaats
Hebben vast ook geen recht op de vergoeding
Voor
#WoonWerkverkeer

De FNV heeft tijdens een congres in Dalfsen een belangrijke stap gezet op weg naar een nieuwe vakbeweging die zichtbaar en herkenbaar op de werkvloer zou moeten zijn.
Met het starten van een geheel nieuwe vakbeweging is ook een eind gekomen aan het voorzitterschap van de huidige FNV-voorzitter Agnes Jongerius.
Dit geldt ook voor Henk van der Kolk, thans nog voorzitter van de grootste bond, FNV Bondgenoten.
De voorzitters van de Federatie hebben unaniem het advies van de verkenners Han Noten en Herman Wijffels overgenomen en zijn overtuigd van het blijvend belang van een sterke en moderne vakbeweging.
De FNV verder zonder Akela Jongerius
Maar met verkenners
Het lijkt wel de padvinderij

Ik was van plan een inzending voor de prijsvraag: 'Dichten voor een bewoonbare aarde' in te sturen.
Commentaar van bezorgde dames:
@Poeetweet gaat gedicht schrijven over zich voortplantende Hulk
..coach 'm!!
Reply:
Wat moet ik dan
Sint en Piet poëzie schrijven?
De inzending zelf.
Groene condooms?
Milieu-neutraal
Inhoud na gebruik in de biobak
CradletoCradle klinkt in dit verband
Wellicht wat ongepast
Fok de wereld
Plant uzelf voort

Voortplanting mensen schijnt erg slecht
Voor het milieu van deze planeet te zijn
Ben ik dus toch nog een milieubewust mens

Wat je toch niet allemaal moet doen
Om een van de hoofdpersonen van je roman een imago te geven
Teneinde jezelf als schrijver te promoten

Geïnspireerd door het radioprogramma RonFlonFlon van Wim T. Schippers dat tussen tussen 10 oktober 1984 en 30 januari 1991 op Hilversum Drie werd uitgezonden.
Gedicht opgedragen aan mijn
Helaas veel te vroeg aan RonFlonFlon
Overleden nicht Wilhelmina KuTTje jr.
Met 2 T's
Uit de bundel
'Op het Scherpst van de Schede'
(erotische poëmen) 
Kutgedicht 
Ik vergeet nooit jouw vale kale poes
De geur van je flamboyante flamoes


Sommige mensen zijn al heel vroeg in hun leven erg creatief
Ik ken er een aantal
Die als peuter al
Out of the box dachten

Gedachten in mijn hoofd caramboleren tussen
'het slaat nergens op'
en
'ik kan toch eigenlijk best wel goed schrijven'
#SchrijfTwijfelTweet

Vind de uitdrukking carambolerende gedachten
Zelf eigenlijk toch nog heel aardig gevonden
Zeker voor iemand die dus echt nooit biljart

Bij #Schrijftwijfel moet er gewoon een ander zijn
Die tegen je schreeuwt dat het echt niks is
Of in je oren fluistert hoe goed je toch wel bent
.
Wie nu de scheurkalender
Met mijn beste Twitteringen bestelt
Krijgt de eerste twee maanden
GRATIS!!!!
#Driemaandenlevertijd


Meer Columns, Anekdotes, Aforismen en Absurde feiten vindt U hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten