donderdag 16 februari 2012

Ik ben de man

Pastiche Jeroen van Merwijk's 'Ik ben een vrouw'.
De originele tekst in zwart, die van mij in het rood.

Ik ben een vrouw
Ik ben een man
Ik ben een vrouw
Ik ben een man
Ik ben een man van 0 punt 0
Ik ben de mens versie 10.0
Ik ben de vleesgeworden vrouw
Ik ben zo'n vleesgeworden man
Ik ben de hele dag met van die vrouwe dingentjes in touw 
Ben de hele dag met van die mannenDINGEN aan de gang
Ik ben een vrouw Ik ben een vrouw Ik ben een vrouw
Ik ben de man Ik ben de man Jawel ik ben de man

Ik heb de haren van een vrouw
Ik heb de ballen van een man
Ik heb de gebaren van een vrouw
Ik denk dat ik alles maken kan
Ik kan jaren naar mijn navel zitten staren als een vrouw 
Kan dagen zitten klooien en naar tieten kijken als n man
Ik drink geen bier, ik rook geen zware shag
Ik drink geen thee, ik eet nooit chocolaaa
Ik ben een zoetekouw
Geef je zo 'n watjekouw
Ik ben een vrouw Ik ben een vrouw Ik ben een vrouw
Ik ben geen vrouw Ik ben geen vrouw ben geen vrouw

Ik spreek Frans
Pis over de rand
Ik hou van dans
Swaffel ongĂȘnant
Ik schrijf gedichten
Ik ben aan het werk
Ik kan koken
Ga toch koken!
Ik lees Russische romans
Ik trek wat an me schwanz
Tussen mijn lichaam en mijn geest, ben ik opzoek naar een balans
Tussen mijn onderbuik en mijn brein, heb jij geen schijn van kans
Ik ben een vrouw Ik ben een vrouw Ik ben een vrouw
Wat moet je nou Wat moet je nou Wat moet je nou

In mijn douchecel heb ik shampoo staan voor dof en futloos haar
In mijn wereldbeeld is geen plaats voor Dove of moisturized haar
Ik heb geen verstand van auto's ik vind actiefilms raar
Ik lees wel eens een Donald Duck de Telegraaf is waar
Ik heb Margriet de Moor gelezen en Simone de Beauvoir
Heb geen weet van Brazilian wax, laat alles groeien daar
Ik ben een vrouw Ik ben een vrouw Ik ben een vrouw
Ben toch geen vrouw Ben geen vrouw Ben geen vrouw

En zo eens per half jaar dan zit mijn vrouw-zijn mij tot hier
En elke dag weer man te mogen zijn vervult me met plezier
Dan zou ik een klootzak willen zijn en zuipen als een Tempelier
HEERlijk mezelf te laten gaan onder het genot van liters bier
Ruige liedjes willen zingen met een stem als schuurpapier
Loop 's nachts vaak lallend over straat om een uur of vier
Aan elke vingerkoot van elke hand een negerin of vier
Pis nog even door de brievenbus bij de buurvrouw hier 
Wezenloos de beest uithangen als een stamboek stier
Maar kom altijd bij je terug voor nog wat meer vertier

Maar ik ben een vrouw
Jaaaaaa ik ben de man
Ik ben een vrouw
Doe niet zo flauw
Ik ben een vrouw in het kwadraat
Ik ben een beest in het ledikant
Ik ben het summum van een vrouw
Dus waarom doe je nu toch zo lauw
Ik vind Jiskefet niks aan en Monthy Python vind ik flauw
Ik slaap altijd als een os en vreet mijn biefstuk half rauw
Ik kan mezelf soms net zo horen praten als een vrouw
Ik zet de vuilnisbakken buiten dus waarom zeur je nou:
'Doe een das om lieve schat, want anders vat je straks nog kou'
'Je maakt hier niets meer klaar, je hebt vast een andere vrouw'

Ik ben vrouwer dan de allervrouwste
Ik ben manner dan Eric L. en Cor B.
Vrouwer dan de aller aller
Manner dan die James S. 
Vrouwer dan de allervrouwste vrouw...
En diervriendelijk dan Dion Graus...





Meer Columns, Anekdotes, Aforismen en Absurde feiten  
vindt U hier


Geen opmerkingen:

Een reactie posten