vrijdag 7 oktober 2011

Twitteringen veertien

Twitteringen
Spiegeling van de maatschappij
Veertien

De TwitterTrappen van vergelijking
Tweet Retweet Follow
En neem dan ook eens de allerhoogste tree
LEES:

#Following Friday
Al was het alleen maar omdat ze mijn schaamteloze
PromoTweets gelijk RT-ed

#NieuwSpreekwoord                    Waar gehakt wordt is het woensdag

#NieuwWoord                                Effectieve woede: Adequaatheid

#MooiWoord                                               Zielschade

Op elke winnaar van een Nobelprijs zijn er tientallen verliezers. Mensen en organisaties die zijn voorgedragen, maar niet in de prijzen vielen. De Nobelcomités houden hun namen minstens 50 jaar lang geheim. In de lange rij niet-winnaars die zijn vrijgegeven, zijn enkele bizarre nominaties te vinden.
Adolf Hitler bijvoorbeeld, was in 1939, het jaar dat de tweede wereldoorlog uitbrak in de race voor de Nobelprijs voor de Vrede.
In de
Literatuur zijn enkele grote Nederlandse schrijvers en dichters genomineerd.
Zo is Willem Kloos vijf keer voorgedragen en waren er tevens nominaties voor J.C. Bloem, Frederik van Eeden, Henriette Roland Holst en Simon Vestdijk.
In de lijst wordt nog geen nominatie voor Harry Mulisch vermeld, maar het is uiteraard mogelijk dat dit t.z.t. nadat de termijn van 50 jaar is verlopen bekendgemaakt wordt.
IkBenHetEcht Johan Wiersma
'Hitler greep naast Nobelprijs voor de Vrede'
Dat had waarschijnlijk niemand verwacht...
Reply:
Het feit dat Harry Mulisch
Nooit is voorgedragen voor de Nobelprijs voor Literatuur
Vindt hij zelf waarschijnlijk nog het schokkends

De Nobelprijs voor Natuurkunde gaat dit jaar naar Amerika en Australië. Amerikanen Saul Perlmutter en Adam Riess en de Australiër Brian Schmidt krijgen de onderscheiding voor hun onderzoek naar het heelal.
Het trio heeft supernova's (ontploffende sterren) in de afgelegen uithoeken van het heelal onderzocht. Uit hun studie bleek niet alleen dat het universum zich sinds de oerknal uitbreidt, maar ook dat dat steeds sneller gaat.
Het heelal dijt steeds sneller uit
Misschien was de lichtsnelheid vroeger wel hoger
Dan heeft Einstein ondanks de te snelle neutrino's toch gelijk

De Zweedse dichter Tomas Tranströmer heeft de Nobelprijs voor Literatuur gewonnen.
Tomas Gösta Tranströmer
Zelfs zijn naam klinkt als een gedicht

I tilldela Nobelpriset i litteratur
till Tomas Tranströmer
flödar min poeter hjärta med glädje
Bij de toekenning van de Nobelprijs voor de literatuur
Aan Tomas Tranströmer
Loopt mijn dichtershart over van geluk

De Nobelprijs voor de Vrede is dit jaar toegekend aan drie vrouwen: de Liberiaanse presidente Ellen Johnson Sirleaf, de Liberiaanse activiste Leymah Gbowee en Tawakkul Karman uit Jemen.
Ze hebben de prijs gekregen voor de ''geweldloze strijd voor de veiligheid van vrouwen en voor het recht van vrouwen om volledig te kunnen deelnemen aan vredesopbouw''.
Nobelprijs voor Vrede voor drie vrouwen
Harry Mulisch:
'Ik had liever gezien
Dat mij de prijs voor literatuur
Voor de roman Twee Vrouwen was toegekend'

De Buma NL Awards, een publieksprijs voor Nederlandstalige artiesten, in het leven geroepen door auteursrechtenorganisatie Buma/Stemra zijn voor de tweede keer uitgereikt.
Gerard Joling kreeg de award voor beste zanger.
WTF Gerard Joling gekozen tot beste zanger van Nederland.
Bonnie St Claire dan natuurlijk beste zangeres. #cultuurverkrachting
Reply:
Het is natuurlijk wel een klap in het gezicht van Zanger Rinus
Dat Gerard Joling de beste zanger van Nederland is geworden

Toppunt van vergane roem
Bonnie st.Claire
Die op de Dam voor Madame Tussauds
Als levend standbeeld poseert

©KaterOzzy
Volgens mij wordt het nu echt herfst
©KaterOzzy is aan het burlen

#Dierendag
Ik ben vandaag extra lief voor ©KaterOzzy
Houdt elke keer dat ie de tuin in wil
Of weer naar binnen
De deur voor hem open

#Dierendag
©KaterOzzy mag vanavond iets langer buiten spelen
Kan ik ook eens rustig eten

De zon gaat weer voor niets op

De seriemoordenaar werd tot levenslang veroordeeld
Hij had eigenlijk zelf meer op een eervolle vermelding
In The Guinness Book of Records gehoopt

#Durftevragen
Is een ambtelijk apparaat eigenlijk niet gewoon een eufemisme
Voor een lul van een overheidsdienaar
#Durftevragen

Hoe lang moet je die ossenstaart eigenlijk in de soep hangen?
#Durftevragen
Reply:
Bonostaff Arjan Harlaar
Tot de os gaat gillen
Reply:
Oh ik had um dus al ritueel geslacht!

#ReplyGedichten
AndrewvBoxtel Andrew van Boxtel
Hoe lang moet de koningin eigenlijk in de koninginensoep zitten??
Reply:
Tot ze belooft af te treden!
Bij het klaarmaken wel eerst het kroontje verwijderen
(Net zoals met tomaten in tomatensoep)

marjoleinjupijn Marjolein Jupijn
waarom... o... waarom... word ik gevolgd door een stukadoorsbedrijf...
Reply:
Denk altijd maar zo
Gefollowed worden door een plastisch chirurg is nog heel veel erger

Hassnae Hassnae Bouazza
Net gehoord in parfumerie:
'Je huid komt in een statusloze fase waardoor je huid niet meer ouder wordt.'
Dankzij een stamcelcreme.
Reply:
Door #Stamcelcrème een Statusloze Fase?
Ik laat me wel meteen helemaal mummificeren!

AndrewvBoxtel Andrew van Boxtel
Ik in het weekend bitterblokjes maken!
Ik ben de bitterballen onderhand wel beu!!
#tips???
Reply:
Gebruik een vierkante bakvorm
En het recept voor bitterkoekjes

Bonostaff Arjan Harlaar
Mijn huzaren springen steeds weg
Als ik salade wil maken,
heb jij tips? #dtv
Reply:
Appels in de monden stoppen
Bewusteloos meppen met blik doperwtjes
En dan in een vinaigrette dressing verdrinken

marjoleinjupijn Marjolein Jupijn
ik zag Erica Terpstra
met een 'marlies dekkers' dingetje aan... net... bij RTL Boulevard...
aaaarrggghhh
Reply:
Mag toch hopen
Dat er binnenkort
Geen foto's van EricaTerpstra in een Dekkers
In billboard-posters door de hele stad hangen

Op 29 september overleed de schrijfster Hella S. Haasse op 93-jarige leeftijd.
Hella Haasse Helaas Heengegaan
Het allitereert wel mooi
Maar stemt tot verdriet

Op de dag dat Hella Haasse overlijdt is
Zelf iets moois proberen te schrijven
Zonder haar te kunnen vergeten
Een bij voorbaat verloren strijd

Het begin van Oktober was in tegenstelling tot de zomer van 2011 wel erg warm en zonnig.
#DeLaatsteZonnigeDag
Ik vraag me af of er eigenlijk ook een pendant van #rokjesdag bestaat
#Durftevragen

Grapjassen die met boerkadag als pendant voor #Rokjesdag komen
Worden uiteraard onmiddellijk unfollowed

SchrijfTwijfel
Bij vaker herlezen en herschrijven
Slaat de onzekerheid nog erger toe
Kan het niet iets minder pathetisch
#NoemJeDatSchrijven

#VoorHetGrofVuilDinsdag
Volgens mij heb ik achter in mijn schuur
Nog ergens een opblaaspop liggen
Die wel heel erg veel op Eva Jinek lijkt

Aantal terroristische aanslagen
Explosief gedaald

Het Kwartet voor het Midden-Oosten (de VS, Rusland, de Europese Unie en de Verenigde Naties) hebben de Israëli's en Palestijnen voorgesteld de onderhandelingen weer op te nemen, om eind 2012 een finaal akkoord te bereiken.
#Midden-OostenKwartet?
Mag ik van jou van de bezette gebieden
De Westelijke Jordaanoever?

Het dichten van de gaten
Tussen fictie en werkelijkheid
Valt poëten soms hard

Ik leg mijn hoofd
Op een kussen
En slaap

Iedereen moet dood
Niet van mij hoor
Maar zo is het leven nu eenmaal

Ik heb besloten om geen grappen meer over Ivo NeeHè te maken
Dat kan hij zelf veeeel beter

#Woestaantrekkelijk
Vrouwen in witte overhemden
met een vaag vermoeden dat je iets van een boezem ziet
Met lief kuiltje waar bij mannen de adamsappel zit

Vertrekkend PvdA partijvoorzitter Ploumen uitte in de Volkskrant stevige kritiek op Job Cohen. Volgens haar zou de partijleider zich veel meer moeten manifesteren in de partij en ook de leiding moeten nemen bij het vergroten van samenwerking tussen linkse partijen.
Nee als ik het over de lijder van de PvdA heb
Is dat dus geen spelfout

Energiemaatschappij Eneco komt met een nieuw product, HollandseWind op de Nederlandse consumentenmarkt.
De klant neemt dan gegarandeerd windenergie af van een van de drie geselecteerde Nederlandse windparken.
Hoe harder het waait, hoe meer elektriciteit een windmolen opwekt. Eneco laat binnenkort klanten van dit principe profiteren met een windkrachtkorting. Deze loopt afhankelijk van de hoeveelheid wind op tot 108 euro in 3 jaar. Hoe harder het waait hoe hoger de korting.
Bij Hollandsche wind
Moet ik toch meer
Aan de gevolgen van bruine bonen
Van Vaderlandsche bodem denken

Op 5 oktober 2011 is Steve Jobs, een van pioniers van de computerindustrie, medeoprichter en topman van Apple Inc aan de gevolgen van kanker overleden.
Steve Jobs was my iDol

2011
We've lost our Jobs
But we still got our iPod iTunes iPad iPhone

Als Steve Jobs langer had geleefd was hij vast ook nog
Met de íMSorry( if this app don't work) gekomen

iCame iSaw iConquered and iPhoned home to brag about it
Veni Vidi Vici Vocanti

copsy Daniël Copsy ©
kijk nou, de eerste apple II werd verkocht op mijn geboortedag.
Reply:
Waarschijnlijk waren ze op mijn geboortedag
Met een IBM-mainframe drie uur bezig uit te rekenen
Hoeveel 1 X 1 is.
Mijn ouders hadden alleszins
minder moeite met vermenigvuldigen

Als je vandaag op de website van Apple Inc
De pagina vacatures aanklikt
Prijkt daar vast ook wel de mededeling
No Jobs available

De Amerikaanse politica Sarah Palin stelt zich niet kandidaat voor het Amerikaanse presidentschap in 2012.
Palin wil vanaf nu andere Republikeinse kandidaten helpen met hun campagne.
'Ik geloof dat ik nu effectiever kan zijn om anderen te helpen gekozen te worden: van gouverneurs, tot parlementsleden en het presidentschap', schrijft Palin in haar brief.
#GoedNieuws
Sarah Palin gaat zich volop inzetten voor de campagne
Van tegenkandidaten van Barack Obama
Met zulke steun heb je geen tegenstanders meer nodig

George Courtens uit Maastricht dacht dat hij bij de Staatsloterij 15 miljoen euro had gewonnen.
Tot tien keer toe controleerde hij zijn lot en elke keer kwam dezelfde melding: hij was multimiljonair geworden!
De miljonairsdroom veranderde in een nachtmerrie toen uit de trekkingsuitslag, die op de site, in de krant en op teletekst verschijnt, bleek dat het lot helemaal niet tussen de winnende nummers stond.
De Staatsloterij erkent dat in het systeem een ‘zeldzame technische fout' is geslopen.
"We bekijken hoe dat kon gebeuren.
Tot die tijd is de checker van de site gehaald"
Jawel edelachtbare
Ik ben inderdaad vier keer
Over de man die me vertelde
Dat er een zeldzame technische fout
In het systeem was geslopen
Heen gereden
#Doeikandersooknooit

Staatssecretaris Ben Knapen van Ontwikkelingssamenwerking heeft een met Nederlands geld aangelegde weg geopend tussen de Afghaanse steden Tarin Kowt en Chora in de provincie Uruzgan. Hij deed dat door samen met de provinciale gouverneur en lokale stamleiders een lint door te knippen op de rotonde aan het begin van de 40 kilometer lange en geasfalteerde weg.
Knapen opent nieuwe weg in Uruzgan
Lint doorknippen? Geen bermbommen afsteken?
Zonder vuurwerk
Is het een opening van niks!

#ferkâldzjentweet
Berenburg, huning, sitroen en griene tee
Wa't dat net drinke kin is gjin oprjochte Fries

In de crèche van de Tweede Kamer
Hebben ze nu speciaal voor de kinderen van VVD en PVV-parlementariërs
Een rechtse ballenbak

Ik moet niks
Maar doe van alles

Don't Worry Be happy
Be Lazy Become Hippie

Meer Columns, Anekdotes, Aforismen en Absurde feiten vindt U hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten