woensdag 14 september 2011

Twitteringen tien

Twitteringen
Spiegeling van de maatschappij
Tien

@Poeetweet
Een pennende paljas
Licht verschillig
Maar altijd even ongenuanceerd
Over Twitter.
Ideetje:
Een #-je dat gebruikt wordt om de klok te luiden
Over misstanden of gebrek aan service
Van bedrijven en overheidsinstellingen die falen

Naar Ombudsman, rechter of klachtencommissie stappen werkt niet
Als @youpvanthek hard brult dat iets niet deugt
Heeft dat een eenmalig shockeffect

Met doorlopende Twitterades hol je de bureaucratische rotsen uit
Massaal zeiken over zaken
Die echt wel heel veel beter kunnen
Daar schrikken ze vast wel van
Dat geeft slechte publiciteit
Daar zijn ze niet blij mee

Voorbeeldtweet(1)
Ik #Youp Profider *********
Ze zijn niet in staat om mij een degelijke verbinding met internet te leveren

Voorbeeldtweet(2)
Ik #Youp restaurant *****
De bediening was ondermaats
En ik ben na het consumeren van het diner kotsmisselijk geworden

Er is een persoon die onder de naam @reetweeteers heeeeel erg veel retweet.
Ik vind Reet Weeters een beetje raar klinken
Wat weet ie dan over onze achtersten?

We hebben een hond
Die niet apporteert
Maar retweet
We noemen hem Twittie

Following Friday
Damschreeuwers, Waxinelichtjeswerpers en Concertverstoorders
Worden verzocht niet te reflecteren

Een premature #FF
Voordat ik het op vrijdag vergeet
Dame met Humor,Verstand en Fantastische muzieksmaak

Ideetje:
Welke followers zou ik krijgen
Als ik nu gewoon een weekje
Slechts voor het experiment
In erbarmelijk Nederlands zou gaan twitteren

Personen die op grond van deze losse gedachte
Melden dat mijn Nederlands sowieso niet door de beugel kan
Worden uiteraard meteen unfollowed

Mischien word me blokade
Door Sy***66 ook noch wel opgehefen
As ik in die taal van haar ga twitteren ja tog?

wat voor spel punniken,
hij zou naar me baas bellen maar het is een watje
want hij durf niet, bang voor zijn reputatie
en het is zeekoe en geen zeekoei
De i achter koe was om je nog beter te beschrijven.
Muffe doos.
mag jij zeggen
ik heb het vak tenminste geleerd
van je VARKENSMOER dus.
.... En ja ik kan lezen, je zou bellen naar me baas
Reply:
De reacties die mw. Sy***66 op haar Tweetposts krijgt
Mogen ook niet al te verheffend worden genoemd
Soort die soort zoekt
Erg Taal-onterend

Replygedichten
IkBenHetEcht Johan Wiersma
Uitschelden van een agent kost 650 euro
en andersom?
Wat krijg ik als hij mij beledigt?
Niks zeker hè?
Reply:
Uitschelden van een politie kan 650 euro kosten
Ik heb net een agent nog mens genoemd
Dus dat zal wel weer op een schikking uitdraaien

IkBenHetEcht Johan Wiersma
Ach jee... 'Wilders EIST plan voor Grieks failliet'
Zo vaak iets EISEN maar nooit voet bij stuk houden
Reply:
Als Wilders niet steeds alleen iets zou eisen
En ook wel eens iets zou doen
Zou hij niet Wilders maar Daders heten

Op acht september werd Nederland getroffen door een aardbeving met een kracht van 4.5 op de schaal van Richter.
Er vielen geen slachtoffers, er was weinig schade en op Twitter was #Aardbeving binnen 10 minuten Trending Topic.
Hebben de Moslims of de linkse kerk al de schuld gekregen van de #Aardbeving?
#Durftevragen

Nederland
Een slachtoffer
In Nijmegen is een papegaai van schrik
Van zijn stokje gevallen

Jürgen Stark, een Duitse bestuurder bij de Europese Centrale Bank (ECB), stapte om persoonlijke redenen op.
Ik stap meerdere keren per dag op
Om zeer persoonlijke redenen
Om het toilet te bezoeken
En daar dan mijn blaas te gaan legen

Op 11 september werden de aanslagen van Islamistische terroristen van elf september 2001 op de TwinTowers in New York en het Pentagon in Washington herdacht.
#09/11/01
Wacht toch nog maar even met het uitzetten van de televisie
Er kan altijd nog een tweede vliegtuig
Ons vrije Westen binnen komen vliegen

Het kortste gedicht ooit over 9/11 geschreven:
Ik zou mijn eerste reactie op het nieuws toen
Nu zo willen samenvatten
WTC? NYC? USA? WTF! OMG!

In het Duits kan het nog korter
9/11 Nein!

De dag voor 9/11
Op Net5 de ComedyRampenfilm Airplane
De poster meldt:
´what´s slower than a speeding bullet
and able to hit tall buildings at a single bound?´
´Thank God it´s only a motion picture.´

9/11/11
Weer een dag in de geschiedenis
Waarop het oplezen van alle doden die er zijn gevallen
Minder tijd kost dan het begraven

Vandaag herdenken wij 9/11
Een dag waarop veel onschuldige slachtoffers vielen
Door aanslagen van Islamistische terroristen
De dag dat er een wereldwijde oorlog tegen terrorisme begon
Een strijd die nu al 10 jaar duurt
En waar nog meer onschuldigen slachtoffer van zijn geworden

Ik zal 9/11/11 nooit vergeten
De dag dat ik over 9/11/01 twitterde
En daardoor bijna niet meer aan het schrijven
Over andere zaken toe ben gekomen

In het kader van alle herdenkingen
Het is dit jaar ook exact 44 jaar na 1967

©KaterOzzy
Zondagochtendrust
Baasje belegt een boterham met jam
Denkt voor de tweede aan iets hartigs
©KaterOzzy komt binnen
Maakt me blij met een dode muis

Bij de beoogde bezuinigingen in het openbaar vervoer zullen naar verwachting de helft van de bus- en tramlijnen in de grote steden worden opgeheven.
Als er geen passagiers meer willen instappen
Kunnen treinen, bussen, metro's en trams
Lekker doorrijden volgens dienstregeling

Via Facebook bereikten mij regelmatig berichten dat @Urinoir regelmatig luidruchtig placht te snurken.
Ik heb Ivar gelukkig zelf nooit horen snurken
Maar ik woon dan ook aan de andere kant van de stad
Het is mij bekend dat hij een zekere voorkeur voor noise heeft
Wellicht wordt Iev ooit nog wel eens slapende rijk
Van opnamen in de armen van Morpheus gemaakt
Dus scan ik de credits van elk nieuw album
Of er bij muzikanten bijkans wordt vermeld
Snorring: @Urinoir

Evolutie
Krabbelen op FaceBook
Is het nieuwe vlooien

Er is onduidelijkheid over het lot van Happy Feet, de keizerspinguïn die begin deze maand werd teruggebracht naar de Zuidelijke IJszee. Het bedrijf dat hem volgt via een gps-tracker krijgt geen signalen meer van hem binnen.
Happy Feet is zojuist hier in de achtertuin gesignaleerd
Oh nee het is toch de buurvrouw

Ik zie door de omgewaaide bomen
Het bos niet meer

Met de extreem gevoelige HARPS-spectrograaf op de 3,6-meter telescoop van de Europese Zuidelijke Sterrenwacht (ESO) in Chili zijn 55 nieuwe exoplaneten ontdekt, waaronder 20 zogeheten super-aardes - planeten die minder dan tien keer zo zwaar zijn als onze eigen aarde.
Eén daarvan bevindt zich aan de binnenrand van de bewoonbare zone van zijn moederster.
Op het oppervlak van die planeet zou eventueel vloeibaar water, en dus leven kunnen voorkomen.
IkBenHetEcht Johan Wiersma
'Mogelijk bewoonbare super-aarde gevonden'
Bewoonbaar?
Ideaal voor Wilders
dus,kan hij zijn eigen wereldje creëren
Reply:
Stel dat Wilders op die bewoonbare super-aarde landt
Maar Marokkanen hem zijn voor geweest
En de planeet al hebben eh.. ingepikt

IkBenHetEcht Johan Wiersma
Hmm maar er zijn meerdere planeten ontdekt,
het MOET mogelijk zijn eentje speciaal voor Wilders te reserveren
Reply:
Eh ......Eigen Planeet Eerst?

IkBenHetEcht Johan Wiersma
Haha... ja zoiets, zijn eigen ideale planeetje...
en eh 'Eigen Planeet Eerst'
hmm afgekort kom je dan toch in EPE terecht ;)
Reply:
Planeet EPE lijkt me dan weer juist meer een ideale wereld voor Gristenen

De Deense cartoonist Kurt Westergaard heeft geen spijt van zijn spotprenten van profeet Mohammed.
Wel vond hij het ongepast dat Wilders vooraf geen toestemming vroeg om zijn cartoon voor Fitna te gebruiken, zegt hij in een interview met nrc.next.
Volgens Westergaard heeft Wilders hem in Denemarken opgezocht en “rijkelijk gecompenseerd”. Hij kan zich het gesprek nog levendig herinneren. “Van mijn vrouw moest ik vragen of Wilders zijn haar blondeert. Dat heb ik gedaan. ‘Nee’, was het antwoord.”
NieuwSpreekwoord :
Liegen dat je blond zijt

LIFE
BORN SCHOOL WORK
BURN OUT URN IN

We call Mongols People with Down's Syndrome
So the Political Correct Term for Wall Street Traders
Must be People with a Dow Jones Syndrome

Voor iedereen die zich wel eens machteloos voelt
Agressie niet kwijt kan
Sla eens een deuk
In een pakje met boter

Luisterend naar een fraaie plaatopname van de Belgische Euro-Bluesmuzikant Arno Hintjes
Herfst verdwijnt
Als je met Hintjes weg zwijmt
Dan zal alles recht komen
  Zelfs kromme rijm

Geen opmerkingen:

Een reactie posten