vrijdag 16 september 2011

Fragment Seizoensgebonden, Lentebal hst 7 I

De hemel klaart op.
De pauze tussen de wedstrijden wordt door het uitvallen van het onfortuinlijke negental noodgedwongen verlengd.
Murk en Karel maken van de gelegenheid gebruik bier te drinken en een boom op te zetten.
'Wat zou jij het volk laten zien als we later als gelauwerde auteurs voor Zomergasten worden gevraagd?'
Murk verklaart schuimbeklachend dat hij het wel zou weten.
'In ieder heel veel afleveringen van de tekenfilmserie George van de jungle, een mooie geschiedenis-documentaire, de leukste fragmenten van Kamphues over de kop en jij?'
'Ik hoorde gisteravond de hymne California van de vrouwelijke bard Joni Mitchell, dat moet er in ieder geval in, ik was nooit zo'n fan van haar maar dit was zooo mooi, ik kreeg eerst trillingen in mijn ruggengraat, die bereikten bij de hoge noten al mijn chakra's en gaven mij welhaast een orgastisch gevoel, ik had bijkans de tranen in mijn ogen.'
Murk was eigenlijk van plan om nog een hoeveelheid fragmenten op te gaan noemen die meer dan genoeg zou zijn om de hele zomerprogrammering van de publieke omroepen te vullen, maar is door de ontboezeming van de poƫet even vergeten wat hij nog te berde wilde brengen.
'Sommige mensen gebruiken Yoni toch om het vrouwelijke geslachtsdeel te benoemen?'
Karel spoelt zijn keel nog maar eens.
'En dat is niet meer dan terecht!' 

Meer fragmenten uit Seizoensgebonden vindt u hier
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten