dinsdag 17 mei 2016

Nooitgedachten VI

Karel Nooitgedacht leest zich bloem
Overspelige woorden, aforismen en ultrakorte verhalen
 
Een Lief Briefje voor alle extremisten.
Ik roep hierbij alle Sjiieten Schietenden Soennieten Zoennieten Alevieten Alaafieten, of hoe jullie je dan ook allemaal maar plegen te noemen, op het vuren per direct te staken.
Welk geloof je dan ook aanhangt. Of je nou God, Boeddha of Allah aanbid.
Vier het leven! Vier de toekomst van je nageslacht! Vier de wereld in vrede!
Zoen, kus en omhels elkander en als je daarna wellicht nog wat agressie overhebt, kan je elkaar altijd nog met kussens bestrijden.
Ik cc deze boodschap ook maar meteen even naar alle wereldleiders.
Met behulp van Google Translate moeten een ieder dit toch wel kunnen begrijpen.
En oh ja, voor ik het vergeet. Alvast een Vrolijk Pasen Paus Franciscus. Wilt u deze boodschap morgen ook nog even in uw Urbi et Orbi meenemen?
Bij voorbaat mijn gezegende dank.
Amen,
@poeetweet

Voortrekkers: Afrikaner boeren die de ene bevolkingsgroep voor de andere... eh ... voortrokken.

Goudlokje en de drie B's Eeen Zeer Kort Eigentijds Sprookje
Wie heeft er een bedje waar ik kan maffen?
Wie heeft er een badje waarin ik kan dobberen?
Wie heeft er een broodje waar ik in kan happen?

Wet en het bagel eten
De werkelijkheid is weerbarstiger.
Het gaat tegenwoordig in Den Haag toch weer alleen maar over wetgeving, het neuken van de regels van humaan bestaan en tussen het overleggen door nog even snel een bageltje eten.

Een onderzoek, onder slechts 65 Plussers, lijkt mij niet echt representatief.

Hare Koninklijke Hoogheid der Laag Geletterden, Prinses Laurentien. Op zich een fraaie titel.

In het kader van de viering van 50 jaar Provo werd er een gordijn met de afbeeldingen van rookwolken over de gehele breedte van de Raadhuisstraat gehangen.
Als we nu allemaal ook nog even alle symbolen bij de Apple-store's 180 graden zouden draaien en wit gaan spuiten is de Provolutie echt voltooid.

Groot-Brittannië, de zieke man van Europa, sterft langzaam af. Binnenkort beter bekend als het Verenigd Koninklijk.  
 
Aardbevingen worden minder zwaar belast
Minister Crampachtig van Retorische Zaken en staatssecretaris Wiebertje van Financiën spraken in een gezamenlijke verklaring het voornemen uit het Btw-tarief op aardbevingen in de nabije toekomst van 5 % naar 4.5 % op de schaal van Richter te laten gaan.
''Wij verwachten hier een positief effect van. De huizenprijzen in Groningen zullen ondanks de bodemdaling aanzienlijk stijgen.''
Eerst het zuur, dan het zoet en dan pas de Bitter Lemon. 

MensenrechtenKwartetten
En dan wil ik van Saoedi-Arabië van de moderne martelmethoden de 'OPEC en veren'.

Henk&Ingrid: ''Die Grieken gooien toch alleen maar geld over de Balkan!''

Kledingtip: mannen trekken vandaag de economie aan. Vrouwen verwisselen de winterbanden voor zomerse en vervangen hun behabandjes door spaghettibandjes en nemen de cabriolet naar kantoor.

Een blad met pikante foto's waarin je maar blijft bladeren: een BettiePageTurner. 


Strandwandelde langs de kust
Belandde plotsklaps op een naaktstrand
Kon al dat lillende vlees niet aan
Voelde me ook wel erg overdressed in mijn oude regenjas
Ging er dus maar fluks vandoor
En sindsdien noemen ze mij de blootvluchteling

    Loverboy: ''Ze was van een oud mannetje, nooit de garagebox uit geweest''.

    De Stichting Sterevenementen doet mij onwillekeurig altijd aan de heer Cornelis Willem Heuckeroth, beter bekend als Gordon, denken.

    Gaynau: een nicht met haar op zijn tanden.

    Grafschrift van een paleontoloog: 'Uitgestorven in 1984'.

    Kruisje
    Toen het donorcodicil die dag op de mat was gevallen, had het haar toch wel een heel erg goed idee geleken om iemand met een van haar organen te helpen, dan leefde er later nog iets van haar door, in een ander lichaam weliswaar, maar toch wel erg mooi en vooral ook heel erg menslievend.
    Het kruisje bij hoornvlies was snel gezet.
    Maar nu was Alie dood, althans volgens de heren doctoren en keek zij met ontlede ogen op haar beslissing terug.

    Zuslief loopt sinds kort hard. Met de hond. Ik noem haar nu de hondentrimmer.

    Traineren: vertragen, op de lange spoorbaan schuiven. Zie ook de website van de NS.

    Het opgroeien in een plee-gezin is een goudmijn voor een figuurpoeper.

    Kleine zelfstandigen zijn ook altijd de lul. ZZPenis zogezegd.

    The Ducktapes: inhoud van de Donald Duck van volgende week uitgelekt.

    Als je mij in een veld rucola los laat, blijf ik grazen.

    Romeins Recept Vierendelen
    Fruit een uitje, teentje knoflook, halve paprika en een tomaatje erbij en hak die Batavieren in de pan!

    Perverse vruchten: Ontaardbeien. Ook wel aarsvruchten genoemd.

    Broodbeleving geeft je een grof volkoren-gevoel en een graanervaring.

    IJskonijnen mest men het best vet met diepvriesspinazie à la crème.

    Smaaktomaten
    ''Opa, wat zijn dat 'smaaktomaten'?''
    ''Dat zijn tomaten die bijna net zo smaken als de tomaten die ze in mijn jonge jaren bij de groenteboer of op de markt verkochten, maar dan wel een stuk duurder.
    Net als die vleesch-, smul-, roma- of sintitomaatjes, of hoe ze die krengen tegenwoordig ook plegen te noemen.
    Die waterbommen die ze heden ten dagen als tomaten verkopen, smaken dan weer helemaal niet. Uiteraard niet, denk ik dan, want dan zouden die dingen natuurlijk ook wel smul- of smaaktomaten hebben geheten. Nee, jongen, opa snapt het ook niet meer. Eet smakelijk!''

    We hebben hier in de straat een plezierslager. Hij hakt er altijd lustig op los. En niet alleen op gehaktdag.


    Een Haikutje én een gedichtje naar aanleiding van een menu van Eetcafé Graaf Leopold. 
    Kerrie masale
    Gegrilde kippendijen
    Tjauw min zin in jou

    Oh kippetje mijn
    Zou graag je dijen willen kruiden met Indiase mengsels van kerrie en vindaloo
    Met een gefruit uitje, knoflook, prei, een winterpeentje en wat peper erbij
    Als ik daar dan mijn kokende mie-noodle bij voeg en deze even uit laat lekken
    Komen wij na nog een tijdje te hebben liggen roerbakken vast samen klaar

    Hij drinkt alleen maar goedkoop bier. Ik denk dat het een budget-Pool is.

    Creatorium: bedrijfsgebouw waar mislukte ideeën worden verbrand.

    There once was a tiger in Tobruk
    Who paid many visits to the local souk
    One day he became enchanted
    Found the book he always wanted
    A first edition of the Jungle Book

    Droomdicht
    In een Edgar Allan Poeetische bui, dwaalde ik Hans Plompverloren, 
    langs Sylia Plathgetreden paden, tussen de Johnny van Doornstruiken in de Aja Waalwijk, 
    terwijl de, met Diana Ozon gevulde lucht, straalde in een magistraal straaaaalende zon.

    Ben een God in het diepst van mijn gedichten. Vandaar dat ik dan ook zo nu en dan, heilige geest verruimende gedichten schrijf: Godslampoëzie.

    Armlastige dichters worden na hun dood niet op de Zuidas verstrooid!

    Het door God geschonken boekjaar 2010
    Boekenweek.
    Ik schafte mij een exemplaar 'Godverdomse dagen op een godverdomse bol' van Dimitri Verhulst aan, om aldus tevens het boekenweekgeschenk gratis te bekomen en daarmede ook nog eens gratis, op de GratisReizenmetdeTreinmethetBoekenweekGeschenkZondag (bij Scrabble toch goed voor 666 keer woordwaarde), met de trein naar vrienden in het Noorden des lands te kunnen reizen.
    Dat jaar was het boekenweekgeschenk 'Duel' van Joost Zwagerman.
    Bij het passeren van de grens van de bijbelgordel sloeg ik het boek van Zwagerman open.
    Het eerste woord was GODVERDOMME.
    Mijn dag was goed. Klaarblijkelijk had ik God aan mijn zijde.
    Hierbij pleit ik dan ook voor een verse vloek: DVV, DimitriVerhulstVerdomme.


    Taalnazi, ook wel dicteetor.

    Geschreven naar aanleiding van een uitzending van de Taalstaat
    Het eerste uur, minuut 46.33

    Beste Frits,

    Luisterde onlangs de uitzending van 'De Taalstaat' van 11 juli terug.
    In het onderdeel 'De taal staat … of valt' was een van de opdrachten een (liefdes)gedicht te bedenken, dat achter op het schilderij 'de Zonnebloemen' van van Gogh zou kunnen hebben gestaan.

    Er kwamen bij mij onmiddellijk een paar woorden op die zich tot regels aaneenregen.
    Heb hier een kort, ietwat ondeugend, poëem van gemaakt, dat op een lucifersdoosje zou passen.
    Ik wil het u niet onthouden.
    Als ik met mijn zwavelstokje
    Langs de strijkvlakken
    Van haar doosje swaffel
    Staan we gelijk in vuur en vlam

    Bedankt voor de inspiratie, met vriendelijke groet,
    George Bekker

    Soms wordt er een gruwelijke zin geschreven en blijkt de dader woordvluchtig te zijn.

    Jong gedaan is oud gediend.

    Ik wil geen straat naar mij vernoemd
    Als ik onverhoopt om mocht komen
    Geef me toch een allee
    Met vele hoge bomen
    Daar doe ik het dan wel mee

    Ik wil geen straat naar mij vernoemd
    Als ik onverhoopt om mocht komen
    Doe mij maar een avenue
    Met fijne chique villa's
    Dan leeft mijn naam continu

    Ik wil geen straat naar mij vernoemd
    Als ik onverhoopt om mocht komen
    Laat mij anders een laan
    Doch liever niet in Zuidoost
    Want dan is het met mij gedaan

    Want daar in Amsterdam-Zuidoost
    Is men altoos het al ...aller... allerst boost


    Selfietsen: Op je eigen rijwiel achter wielrenners aanrijden om foto's van hen te maken.

    Ze hadden veel gemeen. Zij hield niet van voetbal en hij was fan van Feyenoord. Ja, ze hadden veel gemeen.

    Kunnen we die Sepp Blatter niet voor het CruijffCourt slepen?

    WTF! Mijn WhatSeppBlatter doet het niet meer. Waarschijnlijk gecorrumpeerd.

    Onkruidverdelgers vergaan niet.

    Een suggestie voor de nationale vogel voor Groot-Brittannië: een uilskuiken met heule grote oren, the PrinceCharlesBirdy.

    Ik heb toch zo de schurft aan die mijten!

    Mailtje:
    Groeten aan u,

    Ik heb contact opgenomen met u de laatste twee weken en ik kreeg geen antwoord. Ik heb gezegd over mijn overleden cliënt die dezelfde achternaam met u heeft. Deponeerde hij de som van US $ 14,2 in één van de bank hier in ons land en ze hebben mij gevraagd om een nabestaanden bieden.

    Gelieve te tonen uw interesse om te werken met mij via mijn persoonlijke e-mailadres jamesmetu001@gmail.com inschakelen mij de details van dit project doorsturen naar jou.

    Met vriendelijke groet,
    James Metu

    Antwoord op het mailtje:
    Dear James,

    Get a (honest) job! EIKEL! (Voor de vertaling: zie Google Translate).

    Yours truly,
    George C. Bekker

    P.S.
    And please, do me a favor, try to avoid using Google Translate when you want to communicate in Dutch.

    NieuwsLimerick
      Meisje slaat 'rennende rukker' bloedneus   
    Er was eens een man in IJmuiden
    Die zijn klokkenspel liep te luiden
    Het potloodventje
    Kreeg op zijn prentje
    Waarna het bloed zijn neus uit spuide


    Thé
    Dinsdag 23 juni 2015 overleed Matheus J. Lau.

    De klok tikte langzaam al zijn uren weg
    De dood kwam rigoureus, maar desondanks toch nog onverwacht
    Voor wie wacht, komt alles steeds te laat
    Voor Thé kwam het eind veel te vroeg
    Lau is van de wereld
    Maar de wereld is en blijft van iedereen!
    Ik vier elke dag dat hij heeft geleefd


    Una Paloma Blanca
    Als de zon op de berg schijnt
    En de nacht op de vlucht is
    Begint de nieuwe dag
    Vind ik een nieuwe weg
    Vlieg ik naar de zon

    Kan ik het ochtend zonlicht voelen
    Ruik ik het pas gemaaide gras
    Hoor ik Gods stem roepen
    Lokt de gouden hemel mij

    Oh, witte duif
    Ik ben louter een vogel in de lucht
    Oh, witte duif
    Ik vlieg over bergen
    Niemand neemt mij mijn vrijheid af

    Heb ook ooit mijn verlies moeten nemen
    Ben ook aan de ketting gelegd
    Ja, ze hebben mijn macht ook trachten te breken
    Ik voel nog immer die pijn

    Oh, witte duif
    Ik ben evenzo slechts een vogel in de lucht
    Oh, witte duif
    Ik vlieg ook over die bergen
    En niemand, maar dan ook echt niemand!
    Neemt mij deze vrijheid ooit meer af


    Leuk zo'n nieuwe 'Aarde'. Kom je daar aan. Blijkt het een LonelyPlanet te zijn. En heb je je reisgidsje op je thuisplaneet laten liggen.

    Krijg toch allemaal de zeevonkentering! Contemporaine Scheveningse verwensing.

    Dundruk in je broekje!
    Zie ook:  Twitteringen Speciale editie XI 
    #Figuurpoepen

    De onlangs aangeschafte wilde perziken zijn nog steeds oneetbaar. Maar ik blijf ze net zo lang temmen tot ze wel rijp zijn.

    High tea: Thee Ha C! Hennepthee.

    Er is een nieuwe app voor alcoholisten. Waarmee je de dichtstbijzijnde slijterij kan vinden. Een soort TomTom. De GallGall.

    Niet te hard aan die economie trekken. Dan gaat de rek eruit!

    Kadaverdiscipline: Ga deaud liggen! NU!









    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten