zondag 8 mei 2016

Nooitgedachten V

Karel Nooitgedacht leest zich bloem 
Overspelige woorden, aforismen en ultrakorte verhalen
De Johan Cruijffschaal: een wedstrijd om Piet Keizers baard. 

Zaterdagochtend vroeg
Vrolijke voetballertjes op 't veld
Ouders schreeuwend langs de kan
Kunnen niet tegen hun verlies

Je kan foeballurs beter niet uitlenen. Voor je het weet, hebben ze een leaseblessure.

Er moeten bij de Olympische Spelen meer gemengde sporten komen. Een mengvorm van korfbal en curling lijkt mij een experiment waard.

Plee-off: eindronde wereldkampioenschappen figuurpoepen. 

 
Moest me legitimeren bij de buurtsuper.
Pffft!

Alsof ik te oud zou zijn om Bassie&Adriaanworst te mogen kopen!

Het dekbed is gekrompen. Heb ik zeker weer te heet geslapen.

Wat was er eerder, Amsterdam of 't IJ?

Ten gevolge van kaalamiteiten was hij zijn wilde haren al jaren kwijt.

Ik heb de koe horen loeien, maar weet niet waar de uier hangt.


De Twitteringen Figuurpoepen verschijnt binnenkort ook in dundruk.
Zie ook:  Twitteringen Speciale editie XI 

Karel geeft de voorkeur aan 25 centiliter schepijs boven 10 kilometer klunen.


Knock, knock Who's there? Uw wakkere dienstklopper!

Had een smoezenboek besteld, maar is niet geleverd. Ze konden mijn adres niet vinden. Toen schreef ik er zelf een, maar at mijn hond de kopij op.

Ten gevolge van het grote aantal huiliehuilie-meldingen geldt vandaag treurdreiging niveau 8.

Daar zat hij pontificaal. Pratend met aerdappelmeel in de mond en strokarton tussen de billnn.
Al met al een typische Grunninger.


Je kan veel van de Moffen zeggen, maar ze wisten wel van wanten.
  
De acceptatiespeech 
Gistermiddag droomde ik dat ik een prestigieuze prijs voor het best geschreven blog ooit had gewonnen.
Liep met hartkloppingen en een rood hoofd naar het podium en wist ineens niet meer hoe ik heette.
Nadat het jury-rapport was voorgelezen, schoot mij mijn naam gelukkig weer te binnen, maar was ik het briefje met de mensen die ik had willen bedanken, dat ik toch zorgvuldig in het borstzakje van mijn colbert had opgeborgen, kwijt.
''Mijn naam is George Bekker, ik ben via Twitter ook wel bekend als @Poeetweet, Karel Tiberius Nooitgedacht''.
Ik breidde er dus maar snel een eind aan.
''En ik doe Donald Duck na.''
''#$%^''. *)
''Ik dank u voor uw aandacht.''
Hierna verliet ik fluks de zaal, naar de belendende bar.

*)DonaldDuck-imitatie

Het is klein, zuur, heeft een platte snuit en een prikkertje in zijn rug. Een rolmopshondje.

Karel had een motto: ''Liever Nescio dan Nescafé.''

Bloot slaat dood. Naakt blaakt!

Ik spreek tot mijn verbeelding. Zij wordt langzaam wakker.

Kledingtip: lichte vrouwen dragen vandaag een bikini. Voor heren is bermuda altijd een goede keuze. Mollige dames kleden zich beter als zeg maar een Madagaskar, een willekeurig atol, of gewoon casual als Pampus.

De drie eerste woorden van een vaginamonoloog: ''Oh - Mijn - Kut!''

Bij de term 'uitgestorven bossen' moet ik altijd aan de hedendaagse schaamhaarcultuur denken.

De gordel van smacht.

Ontboezeming: een lastig gesprek over een borstamputatie.

Voorvocht: prejaculatie.

Rare homo's: Nut Gays.

Contactadvertentie: Thelma zoekt een Louise. Liever geen bartype.

Schaamrode lippen.



Best wel merkwaardig om je jongeheer Sir Pete te noemen.

Het Grachtenfestival viel wegens zware regenbuien in het water.

De assistent van Houdini was een buitengewoon boeiende man.

Spiegelpaat: iemand met de neiging zichzelf constant te willen bekijken. Antisociale persoonlijkheidsstoornis.

De geest deed er erg lang over het lichaam te verlaten.
Nadat de laatste bezoeker het crematorium had verlaten, draaide hij nog uren rond zijn as.

Megalanoomaan: een persoon met grootsheidswaanzin die een ander de huid vol scheldt of op andere wijze haat zaait.

Als je elke dag alles op alles zet, ben je altijd winnaar in de roulette van het leven.

Treurorganisatie: voor al uw bloemleggingen, stille tochten en ander rouwbeklag.

Treurdreiging. Zie ook: herfstdepressie.


Een slecht verstaander is elk woord al teveel.

Bij gelijke geschiktheid prefereer ik voorelkaarbehandeling boven voorkeursbehandeling.

Vergeet vandaag uw gedachtegoed niet op te laden.

Personen die zichzelf steeds opnieuw uitvinden. Dat is pas Intelligent Design!

Inspiratie is een poes die plotsklaps op je schoot springt.

Je demaintiendrai: ''Ik zal handhaven, maar ben vergeten wat''.

Voor Groot-Brittannië, het rijk waar de zon nooit onderging, doemt de schemering van een Schotse afscheiding.
 
Na de napalmaanval zag men door de bommen het bos niet meer.

Tja, jihadbruiden... Dan klinkt Kaliefjes toch een stuk leuker.

Helaas, Pieterbaas!

Denk dat Geert Wilders uiteindelijk toch gewoon een uit de hand gelopen project van een Marokkaanse kunstenaar zal blijken te zijn.

We moeten vanaf nu vast ook extra alert op mensen met bontkraagjes zijn. Kan zomaar een geradicaliseerde Eskimo(slim) zijn.

JeSuisCharlie klinkt als JeSuisChristus. Zie ook:  Jerusalem Syndrome 

Minder, Minder, Minder!  
Tijdens het PVV-congres in seksboerderij de 'Tochtige Vaars' was de vraag of er meer- of minderjarigen moesten worden aangerukt de belangrijkste kwestie die aan de orde werd gesteld.
De leden waren unaniem. Het antwoord werd luidkeels gescandeerd.
Dit verhaal is uiteraard fictie. De PVV heeft immers geen leden.


Had vannacht een enge droom. Over een kalifaat. Met een gebied dat het gehele Midden-Oosten besloeg. Met een heel hoog hek eromheen. Het beloofde land, IS-raël.

Belegvarken: Male Financial Pig.

 
 

V&D voorlopig gered
Door de grote toestroom van koopjesjagers, die het warenhuis V&D dit weekeinde mocht ontvangen, is de toekomst van V&D voor zeker drie dagen zeker gesteld.
Duizenden enthousiaste shopaddicts maakten driftig gebruik van draaideuren en roltrappen en vergaapten zich aan de op strategische punten opgestelde verkopers en uitgestalde producten.
Menigeen nam de gelegenheid te baat zijn laatste kwartjes in de gleuf van het dapper doorspelende aapjesorkest te werpen.
''Een tiental demente bejaarden bleek niet in staat te zijn de weg van restaurant La Place naar de uitgang te vinden en een enkele verdwaalde scholier zocht tevergeefs naar de schoolcampus, maar overall was dit weekend een doorslaand succes'', wist de directie te melden.
De plannen om van de V&D in de Kalverstraat in Amsterdam een Provo-museum te maken zijn voorlopig op de lange baan geschoven.


Hé, een vinex-wijk! Dan kan de meubelboulevard nooit ver weg zijn.

Borderlijnen
De stadsplano loog
Over de onleefwaarheid
Aan de rouwranden
Van de Vinex-wijk

De Ma's vlakte. Niet te verwarren met de pa's heuvel.

Stresstest
Albert Heijn, 8.07 uur. Bij de snelkassa.
Een klant voor me. Fruitrepen, drinkyoghurt en twee croissants.
Het pinpasapparaat piept verontwaardigd. Onvoldoende saldo.
De snelle scandame annuleert de aankoop. Legt het zakje met bladerdeegbrood terzijde.
Tweede pinpoging. Pieeeeeeeeeeep!
De kassajuf maakt de koopovereenkomst wederom ongedaan. De muesli-appel wordt naast het zakje kruimelbrood gelegd.
Na een derde pinpasbeproeving treft dit lot ook het melkzuur.
Three strikes, de klant is uit.
Stresstest pinpas mislukt.



BuurtSuperman: iemand die de held uithangt bij de lokale grootgrutter.


Haikutjes
Daar vliegt een wit wief
Gehuld in nevelflarden
Ze mist me zeker

Ach, zo'n Haikutje
Des ochtends in je tijdlijn
Dat breekt de dag fraai

De inspectie verrast
De aangekoekte oudjes
Onaangekondigd

Als een poëet het woord wordt ontnomen, valt dit onder dichterlijke vrijheidsberoving.

Was ooit een Taoïstische poëet, maar heb mij laten omscholen tot Dadaïstische dichter.

Halfrijm is gelijkheid van klank (rijm), ofwel door gelijkheid van de klinkers van de beklemtoonde lettergrepen (assonantie of klinkerrijm), ofwel door gelijkheid van de medeklinkers (alliteratie of medeklinkerrijm).

Rijmschema O A
Ode aan de O en A
De onooglijke poëet oreerde
een oorstrelend sonnet
over orgies en oorsprong
Ongelooflijk genoeg ontongbrekend

De aanwezige muze adoreerde
het assonerende aanzoek
Adams aandacht en apotheose
Amechtig nagenoeg van adem gespeend

De oh's en ah's waren niet van de lucht
Kwamen van Jehova, getuige van Eva's diepe zucht

Ach, wist ik maar een rijmwoord op herfst
Als ik met woorden zou kunnen schilderen
Dan was mijn gedicht het geverfdst

Zwerf
De lente en de zomer door
Zwerver
Maar hoedt u voor vallende bladeren
Dan heerst de herfst
Zorg dat u bijtijds binnen bent
Want in de winter
Bent u immers op zijn
Zwerfst

Sint zat te denken
Of hij zich nog een borrel in zou laten schenken
Maar dat kon hij niet lijden
Want hij moest het dak nog berijden
Dus te vroeg om nu al te gaan tanken


Eerste hulp bij het maken van leestekenfouten: de tremazorg.

Zijn poging de beste schrijver van Nederland te worden, was toch wel een klein beetje een titaantjesstrijd.

 
Droom en Vreesman
Op een hele mooie dag in februari werd Karel Nooitgedacht dromend wakker.
De droom was bijkans nog fraaier dan die ochtend zelf.
Alle vriendjes en vriendinnetjes van Karel zaten gezellig in een Bimbobox en speelden zijn favoriete muziekjes.
Karel vroeg zich af waar hij deze hele fijne droom toch wel aan verdiend had.
Hij was niet eens jarig!
Het kon ook niet te wijten zijn aan overdadig drugsgebruik.
Karel gebruikte immers al in geen jaren drogerende middelen meer.
De muzikantjes begonnen altoos meer en meer op aapjes te lijken en toen doemde er ook nog eens een man op die meedeelde dat hij een curator van de V&D was, die er op moest toezien of er wel genoeg muntjes in de aapjeskastjes werden geworpen.
Dit was niet leuk meer!
Karel had helemaal geen muntjes en schoon genoeg van deze droom.
Hij sprong uit bed, nam de roltrap naar de begane grond en verliet spoorslags het warenhuis.
Op het moment dat de draaideur achter hem was uitgedraaid, wist Karel het zeker.
Hij zou dus nooit en te nimmer meer een bed bij de V&D gaan uitproberen.
Dan ging hij toch maar liever terug naar het stoelenproject van het Leger des Heils om daar, zonder dit soort gruwelijke nachtmerries, wel rustig te kunnen slapen en opgewekt te ontwaken.

De eerste Moederdag
Mesopotamië, 3208 voor Christus.
''Mam, kijk eens wat ik voor je gemaakt heb!''
''Wat mooi, schat, wat is het?''
''Een kleitablet!''

De man van de match
Op de plaats delict werd een lucifer aangetroffen. Met DNA-sporen.
Overeenkomend met de erfelijke eigenschappen van een bekende pyromaan.

Holland-België
''Wat ik zo plezant aan de Ollanders vindt?''
''Dat ze bijkans continu met een Engels accent kleppen''
''Emsterdem, hendiekep, metch, trem''
''Hoorde laatst, toen ik op café was, er eentje over Riel Medrid'' 

Een ZKV, een zeer kort verslag
De Roode Bioscoop, Haarlemmerplein, Amsterdam, maart 2015.
Een Roode Zondag met de inktbroeders A.L. Snijders en L.H. Wiener.
Beurtelings lazen de meesters van het korte verhaal uit eigen werk voor.
Wiener verhaalde over de teloorgang van het onderwijs.
Tijdens de laatste jaren dat hij Engels gaf op een Haarlems lyceum werd het vermaledijde studiehuis ingevoerd.
In de bovenbouw van deze wrakke woning was nog nauwelijks plaats voor Shakespeare.
Wiener zocht zijn heil een verdieping lager, in de eerste leerjaren was nog wel ruimte om literatuur te doceren.
In mijn eigen middelbare schooltijd op de havo werd Shakespeare al niet meer behandeld.
Ik hoorde er dan ook erg van op dat Lady Macbeth zelfmoord had gepleegd.
Toch jammer van die spoiler van Wiener. Ik moet het boek nog steeds lezen.

Is het nog te vroeg om grappen over de oerknal te maken?
Dat vind ik dus altijd lastig bij grote rampen. 
 
En voorts ben ik van mening dat Kijfhoek een uitstekende plek is om alle scheldende trollen op Twitter te derangeren.

Een spiraaltje tegen geweld in laten brengen. Wat kost dat?

Moet ik hier met peanuts betalen? Of kan het met cashewnoten?

Motto natuurbegraafplaats: ''Van ons mag u gerust oprotten''.

Om te voorkomen dat iemand uit zijn vel springt, kan je de persoon in kwestie wellicht beter huidarrest geven.

Bij de Zaanse schans, de Keukenhof en het Rijksmuseum zijn drie mannen aangehouden op verdenking van toerisme, omdat zij verdacht veel fotografeerden.
Op de smartphones van de verdachten bleken ook eerder gemaakte opnamen van de Eiffeltoren, de Tower of London en de Taj Mahal te staan. 




Die vogelgriep zal wel door die blauwe Whatsapp-vinkjes zijn overgedragen.

Outfit: het tegenovergestelde van een thuispak.

Karel vond de zwembadpas maar niks. Hij hield het liever op fijnbesnaarde basloopjes.

#DEMIS #GREXIT #ROUSSOS R.I.P.
Ben van mening dat je beter geen grappen kan maken over de impuls voor de Griekse werkgelegenheid die de begrafenis van Demis Roussos dat land kan opleveren.

Maar op twitter... Uiteraard niet al te genuanceerd door die beperking van de te gebruiken 140 tekens.

Is #Grexit eigenlijk wel de juiste hashtag voor tweets over de uitvaart van #Demis #Roussos? #Dtv
Als Roussos zijn bezittingen aan de staat heeft nagelaten is een groot deel van de Griekse staatsschuld inmiddels wellicht opgelost #Grexit

Zie de kop in de Telegraaf van morgen al voor me: ''Gat in Griekse begroting in een keer gedicht door begrafenis Demis Roussos'' #DeEenZijnDeaud

Heb overigens niks tegen Grieken Het staat hen uiteraard ook vrij foute grappen over 'onze' Jan Smit en Marco Borsato te maken Graag zelfs

Het overlijden van de Griekse zanger heeft een ongekende run op de bungalowtenten 'Demis' bij #Ikea teweeggebracht Dat dan weer wel

And James Last but not Franz Liszt ... 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten